Kassa en kaartverkoop


Kaartverkoop De Oosterpoort en de Stadsschouwburg Groningen
Kaarten voor alle locaties zijn online en aan de kassa in De Oosterpoort te koop. De kassa is maandag t/m vrijdag van 12.00 tot 18.00 uur telefonisch te bereiken via +31 (0)50-368 0 368, het is niet mogelijk om telefonisch kaarten te bestellen. Op zaterdag is de kassa telefonisch te bereiken van 15.00 tot 18.00 uur als er die dag een voorstelling of concert is.

Kaartverkoop aan de kassa
Kassa De Oosterpoort
Trompsingel 27 – 9724 DA Groningen
(maandag t/m vrijdag van 12.00 tot 18.00 uur)
Bij voorstellingen en concerten is op betreffende locatie de kassa geopend vanaf en uur voor aanvang, alleen voor kaartverkoop van betreffende voorstelling / concert.

Zomersluiting kassa
De kassa is van zaterdag 17 juni tot en met maandag 4 september gesloten. We zijn tijdens deze periode wel telefonisch te bereiken. Van 19 juni t/m 22 juli zijn we maandag t/m vrijdag van 12.00-17.00 uur bereikbaar, van 24 juli t/m 4 september zijn we maandag t/m vrijdag van 10.00-13.00 uur te bereiken.

Online kaartverkoop
www.de-oosterpoort.nl en www.ssbg.nl

Hoe bestel ik kaarten via de website?
Selecteer een voorstelling (klik op ‘programma’). Klik bij de voorstelling op ‘bestel nu kaarten’, er wordt gevraagd om in te loggen. Heeft u nog geen account, dan kunt u nu een account aanmaken. Daarna geeft u aan hoeveel kaarten u wilt bestellen voor welke rang en voert u eventueel een actiecode in. U kunt betalen met iDeal, creditcard en/of de Podiumcadeaukaart. Vervolgens maakt u een keuze of u de tickets via e-mail wilt ontvangen om deze daarna zelf te printen (e-tickets) of om kaarten via de post thuis te ontvangen.

Verkoop via derden, zoals Ticketmaster en Live Nation
Sommige popconcerten worden voor een deel, of exclusief verkocht via Ticketmaster of Live Nation. In dat geval vindt u op onze website een link naar het verkooppunt.

Waarschuwing: Er zijn een hoop onbetrouwbare verkooppunten, koop alleen kaarten via verkoopkanalen die vermeld staan op onze website! Tickets bij niet-officiële ticketverkooppunten zijn altijd (veel) duurder, soms zelfs ongeldig of helemaal niet beschikbaar. Bij het kopen van tickets bij de niet-officiële ticketverkooppunten loopt u het risico woekerprijzen te betalen en opgelicht te worden!

Betaal niet te veel!
Weet waar je kooptNaast de officiële online verkooppunten zijn er ook veel andere websites die tickets verkopen. De tickets bij de niet-officiële ticketverkooppunten zijn altijd (veel) duurder en soms zelfs ongeldig. Voorbeelden van deze niet-officiële ticketshops zijn: online ticketshop, ticketbuhne, budgetticket, pepe tickets, rang 1 tickets, ticketsunlimited, world ticketshop, concertkaartjesonline, kaartjesentickets, seatwave, besteltickets, tickets4u, ticketsinventory, tickets123, getmein, cheaptickets etc. Koop online alleen tickets via de website van de zaal, artiest of organisatie, betaal niet te veel!
Meer informatie en de lijst van deelnemers is te vinden op www.weetwaarjekoopt.nl

Betalen
U kunt op drie manieren betalen: met iDeal, creditcard en/of de PodiumCadeaukaart. Het is niet mogelijk om via automatische incasso te betalen.

Servicekosten en transactiekosten
Tenzij anders vermeld, zijn bij de toegangsprijs de servicekosten inbegrepen. Wij rekenen servicekosten voor de afhandeling van de kaartverkoop en service.
Indien u kaarten bestelt via onze website, dan betaalt u ook transactiekosten (dit zijn kosten voor betalingsverkeer en/of portokosten). Wanneer u er voor kiest om uw kaarten toegestuurd te krijgen, dan betaalt u € 3,- transactiekosten en wanneer u er voor kiest om de kaarten zelf uit te printen (e-tickets) dan betaalt u € 1,- transactiekosten.

Kortingsbonnen en theaterbonnen
Via de website is het niet mogelijk tegoedbonnen of stadjerspascoupons te verzilveren. Wij lossen dit op door u het bedrag achteraf te vergoeden. Koopt u online kaarten, betaal dan het totale bedrag. In uw bevestigingsmail staat een link naar het formulier ‘Betaling met tegoed- en/of theaterbonnen’. Vul dit in en stuur uw bonnen, met het ingevulde formulier, gratis naar ons toe. Wij storten het bedrag van de opgestuurde bonnen op uw rekening.

Wanneer het door u uit te geven bedrag minder is dan het tegoed van uw tegoedbon is, dan krijgt u voor het resterende bedrag een tegoedbon. Wij geven dan geen geld terug.

U kunt wel online betalen met de Podiumcadeaukaart.

Uitverkocht?
Indien een voorstelling is uitverkocht, kunt u zich op de wachtlijst laten plaatsen. Klik op de voorstellingspagina op ‘wachtlijst’. U krijgt van ons bericht als er extra kaarten beschikbaar zijn.
U kunt ook een bericht plaatsen op de ruilbeurs. Klik bij de voorstelling op de link ‘kaarten ruilen op onze eigen ruilbeurs’ en volg de instructies.

Kaarten kwijt?
Wanneer u uw kaarten kwijt bent, is het bij een geplaceerd(e) voorstelling/concert mogelijk om bij de kassa vervangende kaarten te krijgen. Voor ongeplaceerde voorstellingen/concerten is het alleen mogelijk vervangende kaarten te krijgen tot de deuren van de zaal open gaan (uur voor aanvang). 

Bijboekingen
Tijdens het seizoen worden zeer regelmatig concerten en voorstellingen bijgeboekt.
Wilt u op de hoogte blijven?
Hou onze website in de gaten, neem een abonnement op De Agenda, volg ons op onze social media (Facebook of Twitter) en/of meld u aan voor een van onze nieuwsbrieven. Als u inlogt op onze website kunt u aangeven welke nieuwsbrieven u wilt ontvangen.

Theatertaxi
Personenvervoer Groningen is gestopt met het aanbieden van de Theatertaxi.