Bach Collegium Japan o.l.v. Masaaki Suzuki

Mozarts Grote Mis 2 recensies
Datum
zo 27 mei 2018
Tijdstip
20:15 Inleiding om 19.00
Locatie
De Oosterpoort, Grote zaal

Prijstabel voor Bach Collegium Japan o.l.v. Masaaki Suzuki

Gouden rang

Normaal € 52.50

Eerste rang

Normaal € 47.50

Tweede rang

Normaal € 42.50
Tot en met 29 jaar € 12.50

Derde rang

Normaal € 37.50
Tot en met 29 jaar € 12.50
Normaal Tot en met 29 jaar
Gouden rang € 52.50
Eerste rang € 47.50
Tweede rang € 42.50 € 12.50
Derde rang € 37.50 € 12.50

Prijs inclusief servicekosten
Exclusief transactiekosten: € 1 (e-tickets) of € 3 (tickets per post)

Dit concert is onderdeel van de Wereldsterren.

Een onvoltooid meesterwerk van Mozart
Bach Collegium Japan heeft zich onder leiding van Masaaki Suzuki ontwikkeld tot een van de belangrijkste ensembles als het gaat om het werk van Johann Sebastian Bach. Het gezelschap bracht eerder in De Oosterpoort een aantal van zijn cantates en zijn ‘Hohe Messe’ ten gehore, maar dat het ook met Mozart op meesterlijke wijze uit de voeten kan, bewijzen de opnames van zijn ‘Requiem’ en zijn geliefde ‘Mis in c’ (de Grosse Messe). Haydns ‘Symfonie nr. 48’ werd vermoedelijk gecomponeerd ter gelegenheid van het bezoek van Maria Theresia van Oostenrijk en is een typisch werk uit de Sturm und Drang-periode van Haydn. In handen van Suzuki en zijn Bach Collegium Japan vormen beide werken een daverend slot van een seizoen vol klassiek muziek.

Winnaars Choral categorie Gramophone Awards 2017
Masaaki Suzuki en Bach Collegium Japan hebben de Choral categorie tijdens de Gramphone Awards 2017 gewonnen. De prijs betreft de opname van Mozart’s Mis in C Minor K.427 en Exsultate, jubilate K. 165, die werd uitgebracht in december 2016. Op zondag 27 mei zullen Bach Collegium Japan en Masaaki Suzuki Mozart’s Mis in C Minor uitvoeren.

 

An unfinished masterpiece by Mozart
Under the leadership of Masaaki Suzuki, the Bach Collegium Japan developed into one of the major ensembles performing work by Johann Sebastian Bach. The company previously played a number of his cantatas and his ‘Hohe Messe’ in De Oosterpoort. Their recordings of Mozart’s ‘Requiem’ and his beloved ‘Mass in C’ (Grosse Messe), however, prove that their performances of Mozart are incredible as well. Haydn’s ‘Symphony No. 48’ presumably was composed for the occasion of Maria Theresia of Austria’s visit and is a typical example out of Haydn’s Sturm und Drang period. Performed by Suzuki and his Bach Collegium Japan, both pieces constitute a roaring finale to a season full of classical music.

sopraan: Carolyn Sampson · sopraan: Olivia Vermeulen · tenor: Zachary Wilder · bas: Dominik Wörner
o.a. Mozart: Mis in c (Grosse Messe)

Wat vindt de pers van deze voorstelling?

Klassieke Zaken

“Direct vanaf de eerste noten van het Kyrie nagelen Suzuki en consorten de luisteraar aan de stoel om niet meer los te laten.”

★★★★★ The Guardian

“As the mysterious opening bars of the Kyrie gradually emerge into the light, we know that this recording of Mozart’s glorious ‘Great Mass in C minor’ is a special one: the tempi perfect, the unfolding drama of the choral writing so carefully judged, and, above it all, the crystalline beauty of soloist Carolyn Sampson’s soprano, floating like a ministering angel.”