Academy of Ancient Music

Academy of Ancient Music

en Lucie Horsch (blokfluit)

Academy of Ancient Music

en Lucie Horsch (blokfluit)

  • Donderdag 28 februari 2019
  • De Oosterpoort, Kleine zaal / Trompsingel 27
  • 17:00: Restaurant Tromp open
  • 19:00: Start inleiding
  • 20:15: Aanvang concert
  • 21:00: Pauze
  • 22:15: Einde concert
  • (Tijden onder voorbehoud)
  • Donderdag 28 februari 2019
  • De Oosterpoort, Kleine zaal / Trompsingel 27
  • 20:15 start of event
  • (Times are subject to change)

Lucie Horsch

Is er nog hoop voor de blokfluit? Nou reken maar! Lucie Horsch, dochter van twee topcellisten, doorbreekt met aanstekelijk enthousiasme alle vooroordelen die over het instrument bestaan. Luister maar eens hoe de jonge Nederlandse blokfluitiste zich op haar met een Edison bekroonde debuutalbum op verbluffende wijze aan de muziek van Vivaldi wijdt. “Wat Lucie Horsch aan passie, elan en nuance uit het klinkend stukje hout weet te halen, grenst aan het ongelooflijke”, schreef Klassieke Zaken.

Inleiding om 19:00

Inleiding om 19:00

Voorafgaand aan deze voorstelling is er een inleiding door Philip Ruitenberg om 19.00 uur. Deuren gaan om 18.45 uur open. Kaarten à € 2,57 kunt u meebestellen bij uw bestelling of apart bestellen wanneer u al kaarten heeft.

Onweerstaanbare combinatie

Met de al even energiek spelende musici van de Academy of Ancient Music vormt de internationaal hard aan de weg timmerende Horsch een onweerstaanbare combinatie. De speelse en aanstekelijke fluitconcerten van Vivaldi en Sammartini varen er wel bij. Van Bach staan onder meer twee klavecimbelconcerten op het programma, waarin dirigent Richard Egarr laat horen nog steeds een uitmuntend klavecinist te zijn.

Lees hier alvast het programmaboekje.

Prijs incl. pauzedrankje en garderobe.

“Het is bepaald wonderbaarlijk wat Lucie Horsch uithaalt met een simpel houtje met wat vingergaten.”

★★★★ de Volkskrant

“Wat meteen opvalt is Horsch’ overrompelende spelplezier, met een ongeforceerde swing in de snelle delen en een ontroerend pure klank in de langzame.”

★★★★ NRC Handelsblad

Vivaldi: Concert voor flautino in C
Bach: Concert voor klavecimbel in D, BWV 1054
Sammartini: Concert voor blokfluit in F
Bach: Erbarme dich (uit Matthäus Passion)
Bach: Concert voor orgel in d, BWV 1059 (bew. voor blokfluit)
Bach: Concert voor klavecimbel in g, BWV 1058
Vivaldi: Blokfluitconcert in g op. 10/2 ‘La Notte’
Bach: Badinerie uit tweede orkestsuite in b, BWV 1067

dirigent: Richard Egarr ∙ blokfluit: Lucie Horsch

Recorder antics from an Edison winner
Is there still hope for the recorder? Count on it! Lucia Horsch, daughter of two remarkable cellists, breaks through all prejudice about the instrument with infectious enthusiasm. Listen to the way the young Dutch flute player devotes herself to the music of Vivaldi on her Edison-awarded debut album. Klassieke Zaken wrote: “The kind of passion, diligence and nuance that Lucie Hosch manages to extract from a small piece of wood borders on the incredible.” The internationally rising star forms an irresistible combination with the equally energetic musicians of the Academy of Ancient Music. The playful and infectious flute concerts of Vivaldi and Sammartine will be making a showcase, along with two harpsichord concerts by Bach, where conductor Richard Egarr reveals himself to still be an exceptional harpsichordist.

Price includes one drink (in break or afterwards) and wardrobe.

Vivaldi: Concerto for flautino in C
Bach: Concerto for harpsichord in D, BWV 1054
Sammartini: Concerto for recorder in F
Bach: Erbarme dich (from Matthäus Passion)
Bach: Concerto for organ in d, BWV 1059 (adapted for recorder)
Bach: Concerto for harpsichord in g, BWV 1058
Vivaldi: Recorder concerto in g op. 10/2 ‘La Notte’
Bach: Badinerie from orchestra suite in b, BWV 1067

conductor: Richard Egarr ∙ recorder: Lucie Horsch

“It is truly incredible what Lucie Horsch can extract from a small piece of wood with some finger holes.” – de Volkskrant ****

“Immediately obvious is Horsch’s infectious fun, with an unforced swing in the fast parts and moving, pure sound in the slow ones.” – NRC Handelsblad ****