Baptiste W. Hamon

1 recensie
Datum
vr 1 maart 2019
Tijdstip
20:30
Locatie
USVA , Munnekeholm 10, 9711 JA Groningen

Prijstabel voor Baptiste W. Hamon

Ongeplaceerd

Normaal € 13.50
Normaal
Ongeplaceerd € 13.50

Prijs inclusief € 1.50 servicekosten
Exclusief transactiekosten: € 1 (e-tickets) of € 3 (tickets per post)

TakeRoot presents:
Roots, country en soortgelijke stromingen met respect voor het rijke Amerikaanse muzikale erfgoed.
Bekijk hier alle TakeRoot presents concerten.

Très, très bien!

Baptiste W. Hamon is een singer-songwriter uit Parijs. Hij zingt in het Frans, maar zijn liedjes zijn zo Amerikaans als maar kan. Twee authentieke stijlen verenigd – Amerikaanse country en Franse volksmuziek – waarbij je je bij beluistering zowel in de Southern United States als in Île-de-France waant. Vrijdag 1 maart staat Baptiste voor een TakeRoot presents concert in USVA.

Inspiratie

Één van Hamon’s grote inspiratiebronnen is Townes Van Zandt. ‘’Ik ontdekte zijn muziek toen ik een jaar of zeventien was op het internet. Hij raakte zo’n diepe snaar dat ik meteen al zijn albums aanschafte. Het was de melancholie van zijn liedjes die me als jongeling diep beroerde en tegelijkertijd troost bood.” (Heaven)

Fransman in Texas

Hamon reisde af naar Nashville om zijn debuutplaat L’insouciance op te nemen met producer Mark Nevers, die eerder werkte met Caitlin Rose, Vic Chestnutt en Bonnie Prince Billy. Veelzeggende referenties, maar het meest spraakmakend zijn de Franstalige frasen van Hamon. De combinatie van zijn liefde voor Americana en zijn passie voor dichterlijk Frans zorgen voor een uniek resultaat dat verrassend goed werkt.

Succes

Vorig jaar stond de singer-songwriter nog op Eurosonic Noorderslag. Vele festivals als Naked Song, Down By The River, Into The Great Wide Open, TakeRoot en Roots of Heaven volgden. Vrijdag 1 maart komt deze rootsrocker terug naar Groningen om een bijzonder en verrassend optreden neer te zetten. Én – niet geheel onbelangrijk – op dit moment werkt Baptiste aan nieuw materiaal dat zeer waarschijnlijk ook voorbij komt deze avond!

Let op: enkel vrije staplaatsen beschikbaar

Très, très bien!

Baptiste W. Hamon is a singer-songwriter from Paris. He sings in French, but his songs are as American as can be. Two authentic styles united – American country and French folk music – which makes you feel like you are in the Southern United States as well as in Île-de-France when listening. Baptiste will be performing a TakeRoot presents concert in USVA on Friday 1 March.

Inspiration
One of Hamon’s main sources of inspiration is Townes Van Zandt. “I discovered his music on the Internet when I was about seventeen years old. It touched a tender spot and I immediately bought all his albums. It was the melancholy of his songs that I found touching as well as comforting when I was young.” (Heaven, in Dutch)

Frenchman in Texas
Hamon travelled to Nashville to record his debut album L’insouciance with producer Mark Nevers, who previously worked with Caitlin Rose, Vic Chestnutt, and Bonnie Prince Billy. Significant references, but Hamon’s French phrases are the most striking. The combination of his love for Americana and his passion for poetic French yields a unique result that works surprisingly well.

Success
The singer-songwriter performed at Eurosonic Noorderslag only last year. Many festivals, as Naked Song, Down By The River, Into The Great Wide Open, TakeRoot, and Roots of Heaven followed. On Friday 1 March this roots rocker will return to Groningen to give a special and surprising show. And – not exactly unimportant – Baptiste is currently working on new material that will probably come by during this evening too!

Note: unreserved standing only

Wat vindt de pers van deze voorstelling?

Concertrecensie Baptiste W. Hamon op Explore The North (The Next Gig)

”Hij zingt zijn liedjes in het Frans, maar lied de emoties duidelijk doorkomen. Het zijn schitterende kleine vertellingen. Ongekunsteld en met veel openheid en oprechtheid gebracht met mooie stem van de Fransman. Een mooie variatie en opbou van zijn setlist die steeds indringender werd.” Lees hier de volledige recensie.