Noord Nederlands Toneel/Club Guy&Roni

Noord Nederlands Toneel/Club Guy&Roni

Asko/Schonberg / Salam

Noord Nederlands Toneel/Club Guy&Roni

Asko/Schonberg / Salam

  • Dinsdag 11 september 2018
  • start programma
  • (Tijden onder voorbehoud)
  • Dinsdag 11 september 2018
  • start of event
  • (Times are subject to change)

Achter een van de grote maatschappelijke conflicten van nu gaat een klein, menselijk verhaal schuil. Salam: een verhaal over liefde, spijt en een vader die uit onvermogen zijn twee zonen uit elkaar dreef. Voor de allerlaatste keer in Groningen te zien!

Aan vrijwel alle grote conflicten gaat een klein, menselijk verhaal vooraf. Terwijl de spanningen tussen de westerse en de Arabische wereld oplopen, nemen het NNT, Club Guy & Roni en Asko|Schönberg u mee naar hoe het begon. Een vader die niet weet hoe hij zijn vaderliefde moet tonen en vervolgens uit onvermogen zijn twee zonen uit elkaar drijft. Het verhaal van Abraham.

Inleiding om 19:15

Inleiding om 19:15

Voorafgaand aan deze voorstelling is er een inleiding om 19.15 uur. Deuren gaan om 19.00 uur open. Kaarten à € 2,50 kunt u meebestellen bij uw bestelling. Heeft u al kaarten gekocht, dan kunt u de inleiding hier bestellen.

Geen tijd, zin of puf om naar de inleiding te gaan, maar ben je wel op zoek naar iets meer achtergrondinformatie? Luister dan HIER naar de Inleiding voor Onderweg podcast!

Grote conflicten naar menselijke schaal

Regisseur Guy Weizman brengt met Salam grote, religieuze en maatschappelijke conflicten terug tot menselijke schaal. Verhalen over liefde, spijt en jaloezie. Wie het werk van Weizman kent, weet dat Salam geen historisch bijbeldrama wordt. Verwacht, qua sfeer en energie, eerder iets als Tarantino’s ‘From Dusk Till Dawn’. Met een belangrijke rol voor de muziek.

De Marokkaans-Vlaamse schrijver Fikry El Azzouzi is in België een begrip die zich regelmatig in het Islam-debat mengt. Azzouzi schreef de teksten voor Salam waarin de snoeiharde realiteit terug wordt gebracht tot grappige dialogen.

Selectie ‘Beste Voorstelling Theaterseizoen 2017-2018’

De voorstelling  is geselecteerd als één van de beste voorstellingen van dit theaterseizoen door het Nederlands Theater Festival! “Een wervelende, grootse voorstelling die het woord ‘theater’ alle glans geeft die het kan hebben” – schrijft de jury.

“Salam is vol en veel, gedurfd, creatief en banaal totaaltheater”

★★★★ Recensie Trouw

“Een voorstelling die ingetogen drama en hartverscheurende scènes afwisselt met uitbundige humoristische momenten (…) Dit is geen voorstelling maar een belevenis”.

★★★★ Recensie Dagblad van het Noorden

“Salam is een geweldige, unieke, luidruchtige, soms finaal uit de bocht vliegende en ten slotte originele voorstelling, waarin aloude Bijbelse personages fris tot leven worden gebracht (…) een bizarre theatrale trip.”

★★★★ Recensie de Volkskrant

Cast & Creatives
regie: Guy Weizman | tekst: Fikry El Azzouzi | choreografie: Roni Haver | beeld: Ascon de Nijs | componisten: Genevieve Murphy, Florian de Backere, Luke Deane, Yannis Kyriakides, Abderrahim Semlali | muzikale dramaturg/ begeleider: David Dramm | Met: Jack Wouterse, Bien de Moor, Bram van der Heijden, Senna Gourdou, Veerle van Overloop, Mohammed Azaay, Igor Podsiadly, Angela Herenda, Adam Peterson, Sofiko Nachkebiya, Harold Luya, Camilo Chapela, Maya Fridman (cello/zang), Daan van Koppen (saxofoon), Jochem Braat (toetsen), Jaber Fayad (ud), Wilco Oomkes (accordeon), Jacobus Thiele (percussie)

SALAM – theatre performance in 3 languages, with English surtitles so LANGUAGE NO PROBLEM

Are you an international in Groningen and looking for an interesting cultural event, but not sure if it is suitable for you as a non-Dutch speaker? Come see SALAM – an interdisciplinary performance by theatre company Noord Nederlands Toneel, dance company Club Guy & Roni and orchestra Asko|Schönberg. Spoken in Dutch, English and Arabic with surtitles in both English and Dutch. So language is truly not a problem in this mix of theatre, dance and music. SALAM tells the story of Abraham – a wavering father who drives a wedge between his two sons. A story about love, jealousy, regret – and about the possible root of the tensions between the western and Arabic world.

How do we bridge the gap between people who talk about each other instead of with each other? That question was director Guy Weizman’s starting point for Salam. Those who are familiar with Weizman’s work know that Salam will not be a historical, Biblical drama, but rather a modern, humorous, and energetic performance for all of us.