Veelgestelde vragen

Voorstellingen/concerten

Tot hoe laat duurt de voorstelling/het concert?
Hoe laat begint de voorstelling/het concert?
Is er een leeftijdsgrens voor (jonge) kinderen?
Hoe kan ik een perspas aanvragen?
Hoeveel kost een ticket?
Is er een pauze bij de voorstelling/concert?
Wanneer gaan de (zaal)deuren open?

Uw bezoek

Mag ik een camera meenemen?
Zijn er regels voor gebruik mobiele telefoon en hiermee foto’s/video’s maken?
Hoe gaat het als een concert/voorstelling voortijdig stopt?
Mag ik nog naar binnen als ik te laat ben?
Waar kan ik parkeren als ik De Oosterpoort bezoek?
Waar kan ik parkeren als ik de Stadsschouwburg bezoek?
Welke mogelijkheden zijn er voor slechthorenden?
Mag ik mijn blindengeleide- of hulphond meenemen?
Is er een parkeerplaats voor invalide/mindervalide personen?
Kan ik de zaal in met mijn scootmobiel?
Waarom is er eerst een support act of voorprogramma?
Lost and found, waar kan ik terecht voor gevonden voorwerpen?
Heeft u een opmerking of klacht?
Is er een garderobe en is deze bewaakt of onbewaakt?
Is gebruik van de garderobe verplicht of mag ik mijn jas en/of tas meenemen in de zaal?
Wat gebeurt er bij ongewenst/hinderlijk gedrag?
Wat zijn de regels met betrekking tot wapens en/of hard- en softdrugs?
Is roken in De Oosterpoort of de Stadsschouwburg toegestaan?
Mag je eigen consumpties meenemen naar een voorstelling of concert?
Zijn huisdieren toegestaan?
Zijn er stoelverhogers beschikbaar?
Is er bij toegang controle op leeftijd of kortingspas?
Is er een routebeschrijving naar De Oosterpoort?
Is er een routebeschrijving naar de Stadsschouwburg?
Mijn ticket is inclusief pauzedrankje, maar er is geen pauze, hoe gaat dat?
Wat is het geluidsniveau tijdens de concerten?
Ik ben mijn e-tickets kwijt, wat nu?

Kaarten kopen

Waar kan ik tickets kopen?
Hoe koop ik tickets via de website?
Wat zijn betrouwbare/officiële verkooppunten?
Wat zijn vrije of ongeplaceerde plaatsen?
Wat zijn geplaceerde plaatsen?
Kan ik een zitplaats reserveren?
Hoe kan ik mijn e-tickets printen?
Is een e-ticket op mijn telefoon ook geldig als toegangsbewijs of moet ik mijn e-ticket printen?
Hoeveel tickets kan ik kopen?
Kan ik mijn tickets retourneren/terugbrengen?
Kan ik tickets terugbrengen op grond van de wet ‘Koop op afstand’?
Het concert/de voorstelling is geannuleerd, wat nu?
Het concert/de voorstelling is verplaatst, wat nu?
Waarom moet ik mijn gegevens opgeven bij het plaatsen van een bestelling?
Kan ik met een cadeaukaart betalen?
Kan ik met de Nationale Kunst & Cultuurkaart betalen?
Wat zijn servicekosten?
Wat zijn transactiekosten?
Is er nog een kans op tickets bij uitverkochte voorstellingen/concerten?
De betaling met creditcard lukt niet, wat moet ik doen?
Ik ben mijn inloggegevens vergeten, wat moet ik doen?
Waar is en wat zijn de openingstijden van de kassa?
Zijn er tickets met korting voor jongeren?
Kan ik last minute tickets met korting kopen?
Kan ik mijn eigen stoel kiezen?
Waarom kan ik bij een geplaceerde voorstelling soms niet zelf stoelen kiezen?
Ik heb al tickets gekocht en zag dat deze nu met korting worden aangeboden. Kan ik nog gebruik maken van de korting?
Hoe geef ik een adreswijziging door?
Hoe kan ik inloggen?
Hoe maak ik een account aan?
Wat gebeurt er als de betaling van mijn bestelling mislukt?
Hoe weet ik dat mijn bestelling gelukt is?
Kan ik de inhoud van mijn winkelmandje wijzigen of verwijderen?
Wanneer krijg ik mijn e-tickets?
Wat moet ik doen als ik geen e-mail met bevestiging van mijn bestelling en e-tickets heb ontvangen?
De link in de e-mail ter bevestiging van mijn account werkt niet, hoe kan kan ik mijn account toch activeren?
Wat moet ik doen bij de melding dat mijn e-mailadres niet bekend is?
Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord vergeten ben?
Hoe bestel ik een ticket voor een rolstoel- of rollatorgebruiker?
Wat zijn de voordelen van het hebben van een account?
Welke betaalmogelijkheden zijn er?

Het theater/podium

Wat is de disclaimer van De Oosterpoort & de Stadsschouwburg?
Kan ik een zaal huren in De Oosterpoort of de Stadsschouwburg?
Kan ik trouwen in De Oosterpoort of de Stadsschouwburg?
Waar zit ik in de zaal, is er een zaalplattegrond?
Ik wil de nieuwsbrief ontvangen, wat moet ik doen?
Is er cameratoezicht in de gebouwen?

 

Tot hoe laat duurt de voorstelling/het concert?

Indien de eindtijd van een voorstelling of concert bekend is, wordt deze vermeld in de mail over uw bezoek en op de website. Let op, eindtijden zijn altijd bij benadering, onder voorbehoud en afhankelijk van de artiest.

Hoe laat begint de voorstelling/het concert?

De aanvangstijd is te vinden bij betreffend(e) voorstelling/concert op de website en staat ook op uw ticket(s).

Is er een leeftijdsgrens voor (jonge) kinderen?

De voorstellingen/concerten zijn niet geschikt voor baby’s en kinderen tot 8 jaar met uitzondering van de jeugdvoorstellingen waarbij deze leeftijdscategorie wordt aangegeven.

Hoe kan ik een perspas aanvragen?

Neem hiervoor contact op met de afdeling marketing.

Hoeveel kost een ticket?

De prijzen zijn te vinden op de pagina van het concert of de voorstelling.

Is er een pauze bij de voorstelling/concert?

Dat verschilt per evenement. U ontvangt enkele dagen voor uw bezoek een servicemail met informatie over het programma.

Wanneer gaan de (zaal)deuren open?

De locatie is altijd vanaf een uur van tevoren open, soms wordt er dan al een rij voor de zaal(deuren) gevormd. De zaaldeuren in De Oosterpoort gaan over het algemeen vanaf circa een uur van tevoren open, maar dit is onder voorbehoud. Er zijn omstandigheden waardoor wij hiervan moeten afwijken, bijvoorbeeld om technische redenen. In de Stadsschouwburg en overige locaties varieert de tijd dat de zaaldeuren open gaan.

Mag ik een camera meenemen?

Het maken van beeld- en geluidsopnames met professionele apparatuur is alleen voor personen met toestemming/perspas toegestaan, tenzij anders vermeld.

Zijn er regels voor gebruik mobiele telefoon en hiermee foto’s/video’s maken?

Het maken van beeld-en geluidsopnames met een mobiele telefoon is toegestaan bij popconcerten, tenzij anders vermeld. Voor de overige voorstellingen en concerten wordt verzocht er voor te zorgen dat uw mobiele telefoon en andere telecommunicatieapparatuur niet storend is voor de mensen op het podium en andere bezoekers. Dit geldt voor geluid, maar ook voor oplichtende schermen.

Hoe gaat het als een concert/voorstelling voortijdig stopt?

Wanneer een concert/voorstelling voortijdig wordt gestopt vanwege omstandigheden, heeft u geen recht op restitutie van het aankoopbedrag.
Wordt een concert/voorstelling eerder gestopt en naar een latere datum verplaatst, dan blijft uw ticket geldig en krijgt u geld terug als u op de nieuwe datum verhinderd bent.
Wij doen ons uiterste best u tijdig op de hoogte te stellen van annuleringen, verplaatsingen en andere wijzigingen. Het is daarom belangrijk dat wij uw juiste adres, e-mailadres en telefoonnummer(s) hebben.

Mag ik nog naar binnen als ik te laat ben?

Bij popconcerten is het meestal wel mogelijk later nog naar binnen te gaan. Bij de overige voorstellingen en concerten kunnen laatkomers niet meer worden toegelaten. Indien er een pauze is, kunnen laatkomers vaak dan alsnog in de zaal plaatsnemen. Zorg dat u minimaal 5 minuten voor aanvang aanwezig bent in verband met garderobe en eventuele placering. Restitutie is niet mogelijk wanneer een voorstelling of concert (gedeeltelijk) niet bezocht kan worden door te laat komen.

Waar kan ik parkeren als ik De Oosterpoort bezoek?

Bij een bezoek aan De Oosterpoort kunt u uw auto parkeren in naastgelegen Q-Park (Trompsingel 23). Deze garage is 24 uur per dag geopend, in- en uitrijden kan ook met uw bankpas. De capaciteit van deze garage is beperkt. Andere parkeergarages in de buurt zijn Q-Park aan de Rademarkt 27 en P-Damsterdiep (Damsterplein 5). Download hier een kaart van de dichtstbijzijnde parkeergarages.

Waar kan ik parkeren als ik de Stadsschouwburg bezoek?

Bij een bezoek aan de Stadsschouwburg kunt u uw auto parkeren in P-UMCG Noord (Antonius Deusinglaan 1), P-Damsterdiep (Damsterplein 5) en P-Boterdiep (Bloemsingel 10). Bezoekers van de Stadsschouwburg kunnen met korting parkeren in P-UMCG Noord, een 20% kortingsbon hiervoor is gratis te verkrijgen aan de bars en garderobe. Bekijk alle parkeergarages in de buurt van de Stadsschouwburg.

Welke mogelijkheden zijn er voor slechthorenden?

Voor mensen die minder goed horen is er in de zalen van De Oosterpoort en de Stadsschouwburg een radio gestuurd systeem voor slechthorenden beschikbaar. Er zijn inductielussen die te gebruiken zijn in combinatie met uw gehoorapparaat waarmee u hetzelfde signaal krijgt als bij een ringleiding. Het is ook mogelijk om een kinbeugel te lenen, waarmee u direct versterkt geluid hoort, vergelijkbaar met een koptelefoon. De geluidsversterking is geschikt voor zowel mensen met als mensen zonder gehoorapparaat.
De apparatuur hiervoor is gratis te leen en bij De Oosterpoort af te halen bij de kassa en in de Stadsschouwburg af te halen bij de bewaakte garderobe in de entreehal.

Mag ik mijn blindengeleide- of hulphond meenemen?

Blindengeleide- en hulphonden zijn welkom, mits vooraf gemeld bij de kassa.

Is er een parkeerplaats voor invalide/mindervalide personen?

Voor de ingang van De Oosterpoort en naast de Stadsschouwburg vindt u parkeerplaatsen voor invaliden/mindervaliden.

Kan ik de zaal in met mijn scootmobiel?

Voor een scootmobiel geldt hetzelfde als bij rolstoelplaatsen. Het meenemen van een scootmobiel is mogelijk, maar alleen indien dit bij bestelling van de tickets is doorgegeven aan/overlegd met de kassa.

Waarom is er eerst een support act of voorprogramma?

Het doel hiervan is tweeledig, zo speelt de hoofd act voor een ‘opgewarmde’ zaal en krijgen andere (beginnende) acts de kans podiumervaring op te doen. Of er wel/geen support is kunt u vinden op de pagina van het desbetreffende concert.

Lost and found, waar kan ik terecht voor gevonden voorwerpen?

Heeft u zelf iets gevonden dan vragen wij u dit bij een van onze medewerkers af te geven. Bent u iets verloren, neem dan contact op met de kassa via 050-3680368 (ma t/m vr 12-18 uur) om te vragen of uw verloren item gevonden is. Wij zijn niet aansprakelijk in geval van verlies van persoonlijke eigendommen, tenzij deze afgegeven zijn bij de garderobe, zie daarvoor het garderobe reglement.

Heeft u een opmerking of klacht?

Heeft u een opmerking of klacht? Meld dit zo mogelijk direct aan een medewerker, misschien kunnen wij het dan direct aanpakken of oplossen. Wanneer dit niet mogelijk is dan kunt u het feedbackformulier gebruiken. U krijgt binnen 6 weken een reactie.

Is er een garderobe en is deze bewaakt of onbewaakt?

In de meeste gevallen is er een bewaakte garderobe (€1 per jas), maar het kan ook voorkomen dat er alleen een onbewaakte garderobe beschikbaar is. Bekijk ons garderobereglement

Is gebruik van de garderobe verplicht of mag ik mijn jas en/of tas meenemen in de zaal?

De garderobe is niet verplicht, een jas en kleine tas mogen mee de zaal in, tenzij anders aangegeven. Tassen groter dan A4 formaat en andere grote voorwerpen dienen te worden afgegeven/gestald bij de garderobe. De instructie van de kaartcontroleur is hierin bindend. Let op, in sommige gevallen is er alleen een onbewaakte garderobe beschikbaar.

Wat gebeurt er bij ongewenst/hinderlijk gedrag?

Bedreiging en geweld, racistische, seksistische, beledigende en/of discriminerende uitlatingen, ongewenste intimiteiten en vernielingen, in welke vorm dan ook, worden absoluut niet getolereerd en kunnen leiden tot ontzegging van de toegang.

Wat zijn de regels met betrekking tot wapens en/of hard- en softdrugs?

Het meenemen, gebruiken of dragen van voorwerpen die als wapen en/of gevaarlijk worden aangemerkt, is ten strengste verboden. Treffen wij toch een wapen aan, dan waarschuwen we de politie en volgt ontzegging van de toegang. Het in bezit hebben of gebruiken van hard- of softdrugs is ten strengste verboden. Onze medewerkers mogen u vragen mee te werken aan fouillering. Weigert u zich te laten fouilleren of wordt u betrapt op bezit, gebruik of verkoop van hard- of softdrugs, dan volgt ontzegging van de toegang.

Is roken in De Oosterpoort of de Stadsschouwburg toegestaan?

In onze locaties is roken niet toegestaan, met uitzondering van de daartoe aangewezen plaatsen. Bij overtreding van het wettelijke rookverbod kunnen wij de overtreder aansprakelijk stellen voor de door de overheid opgelegde sancties en eventueel daaruit voortvloeiende schade voor De Oosterpoort & de Stadsschouwburg. Er is geen sigarettenautomaat aanwezig.

Mag je eigen consumpties meenemen naar een voorstelling of concert?

Het is niet toegestaan eigen meegebrachte consumpties te nuttigen of mee te nemen in de zaal, tenzij anders aangegeven.

Zijn huisdieren toegestaan?

Huisdieren zijn niet toestaan, met uitzondering van blinde geleide- en hulphonden.

Zijn er stoelverhogers beschikbaar?

Bij jeugdvoorstellingen zijn stoelverhogers verkrijgbaar.

Is er bij toegang controle op leeftijd of kortingspas?

Er kan gevraagd worden om uw identiteitsbewijs te tonen bij de kaartcontrole. Wanneer u tickets met korting op basis van een kortingspas heeft gekocht dient u betreffende kortingspas aan de kaartcontrole te kunnen tonen.

Is er een routebeschrijving naar De Oosterpoort?

Klik hier om de routebeschrijving naar De Oosterpoort te openen.

Is er een routebeschrijving naar de Stadsschouwburg?

Klik hier om de routebeschrijving naar de Stadsschouwburg te openen.

Mijn ticket is inclusief pauzedrankje, maar er is geen pauze, hoe gaat dat?

Indien er geen pauze is, staat het drankje na afloop van het concert/de voorstelling voor u klaar in de foyer.

Wat is het geluidsniveau tijdens de concerten?

Hoewel wij ons houden aan het gehoorconvenant wordt soms meer dan 85 decibel aan geluid geproduceerd. Wij aanvaarden geen enkele aansprakelijkheid voor eventuele nadelige gevolgen die mogelijk kunnen ontstaan als gevolg hiervan. In alle locaties verkopen wij goedgekeurde gehoorbescherming.

Ik ben mijn e-tickets kwijt, wat nu?

Uw e-tickets kunt u terugvinden door te klikken op de link in de bevestigingsmail die u hebt ontvangen na het kopen van de e-tickets. Als u een account heeft, kunt u ook inloggen op de website en klikken op ‘mijn kaarten’. Wanneer dit niet lukt, kunt u contact opnemen met de kassa (ma t/m vr 12-18 uur 050-3680368).

Waar kan ik tickets kopen?

Tickets voor De Oosterpoort en de Stadsschouwburg zijn te koop via onze website, aan de kassa (Trompsingel 27, ma t/m vr 12-18 uur) en in sommige gevallen via extra verkooppunten zoals Ticketmaster, Primera en Plato. Let op, alle officiële verkooppunten worden altijd genoemd op onze website bij de kaartverkoopinformatie van betreffend(e) concert of voorstelling.

Hoe koop ik tickets via de website?

U kunt online tickets kopen door bij de betreffend(e) voorstelling/concert op ‘bestel nu kaarten’ te klikken. U kunt daarna inloggen op uw account, een acount aanmaken of verder gaan zonder account om tickets te kopen. Betalen kan met IDeal, creditcard en de Podium Cadeaukaart.

Wat zijn betrouwbare/officiële verkooppunten?

Alle officiële verkooppunten worden altijd genoemd op onze website bij de kaartverkoopinformatie van betreffend(e) concert of voorstelling. Koop online alleen tickets via de verkooppunten die op onze website vermeld staan. Naast deze officiële en betrouwbure online verkooppunten zijn er ook veel onbetrouwbare websites die tickets verkopen. De tickets bij de niet-officiële ticketverkooppunten zijn altijd (veel) duurder en soms zelfs ongeldig of helemaal niet beschikbaar. Voorbeelden van deze niet-officiële ticketshops zijn: online ticketshop, ticketbuhne, budgetticket, pepe tickets, rang 1 tickets, ticketsunlimited, world ticketshop, concertkaartjesonline, kaartjesentickets, seatwave, besteltickets, tickets4u, ticketsinventory, tickets123, getmein en cheaptickets. Meer informatie Weetwaarjekoopt.nl

Wat zijn vrije of ongeplaceerde plaatsen?

In geval van vrije plaatsen, zoekt iedereen na binnenkomst zelf een plaats naar keuze en beschikbaarheid. Bij vrije sta- en zitplaatsen: zitten kan op de tribune en staan kan voor het podium, het aantal zitplaatsen is beperkt, een gedeelte van het publiek staat. Bij vrije zitplaatsen: iedereen heeft een zitplaats.

Wat zijn geplaceerde plaatsen?

Wanneer een voorstelling of concert geplaceerd is, staat er een stoelnummer op uw ticket. Iedereen heeft een vaste en toegewezen/genummerde plaats, u weet van tevoren waar u zit.

Kan ik een zitplaats reserveren?

Bij geplaceerde concerten en bijna alle voorstellingen in de Stadsschouwburg krijgt u een stoelnummer/vaste zitplaats toegewezen, u weet van tevoren waar u zit en dit staat op uw ticket. Bij ongeplaceerde concerten en voorstellingen mag u na binnenkomst in de zaal zelf een plaats uitzoeken, op uw ticket staat vrije plaats. In geval van vrije zitplaatsen zoekt iedereen na binnenkomst een zitplaats naar keuze en beschikbaarheid. In geval van vrije sta- en zitplaatsen, zoekt iedereen een plaats naar keuze en beschikbaarheid. Zitten kan op de tribune en staan kan voor het podium, het aantal zitplaatsen is beperkt, een gedeelte van het publiek staat. Indien het gaat om vrije plaatsen is het niet mogelijk een (zit)plaats te reserveren.

Hoe kan ik mijn e-tickets printen?

Klik op de link in uw bevestigingsmail of log in op de website en klik op ‘Uw kaarten’. U krijgt nu een overzicht met al uw e-tickets. Klik op de knop ‘Ticket’ bij de ticket die u graag wilt afdrukken. Uw e-ticket opent als pdf in een nieuw venster. Uw e-ticket kunt u printen door te gaan naar ‘bestand’ bovenaan in het menu en vervolgens te klikken op printen. Heeft u meerdere tickets, dan kunt u die in 1 keer printen door op verzamelticket te klikken. In een apart venster opent een pdf met alle tickets die in een keer geprint kunnen worden.

Is een e-ticket op mijn telefoon ook geldig als toegangsbewijs of moet ik mijn e-ticket printen?

Het is mogelijk om e-tickets vanaf de telefoon te scannen. Hierbij wel het uitdrukkelijke verzoek om ruim vóór kaartcontrole e-ticket/QR-code duidelijk leesbaar/helder klaar te zetten op de telefoon.

Hoeveel tickets kan ik kopen?

In principe kunt u maximaal 10 tickets per voorstelling/concert kopen. Wilt u meer tickets kopen dan kunt u het beste contact opnemen met de kassa (ma t/m vr 12-18 uur op 050-3680368 of aan de balie). Bij sommige voorstellingen of concerten geldt een maximum aantal te kopen kaarten. Dit staat dan duidelijk vermeld bij de kaartverkoopinformatie.

Kan ik mijn tickets retourneren/terugbrengen?

Bent u verhinderd? Dan kunt u uw tickets tot uiterlijk 5 werkdagen vóór de betreffende voorstelling omruilen voor een ander(e) voorstelling/concert. U betaalt dan € 2,50 en het verschil in servicekosten per ticket (max € 5,- per ticket). U kunt ook uw tickets ruilen voor een tegoedbon ter waarde van 90% van het aankoopbedrag. Retourneren kan door te bellen of te mailen met de kassa of door langs te komen bij de balie in De Oosterpoort. Let op: het is niet mogelijk om bij eventuele kortingsacties reeds gekochte tickets te ruilen voor tickets tegen gereduceerde prijzen. Het retourneren van tickets geldt alleen voor tickets die ook bij ons gekocht zijn. Kunt u op het laatste moment niet naar de voorstelling of het concert komen vanwege ziekte, weersomstandigheden of dergelijke omstandigheden dan heeft u geen recht op restitutie.

Kan ik tickets terugbrengen op grond van de wet ‘Koop op afstand’?

De koop en verkoop van tickets valt onder de uitzonderingsbepaling als opgenomen in artikel 6:230p sub e BW die betrekking heeft op vrijetijdsproducten. Dit is na te lezen op de website van de Consumenten Autoriteit en houdt in dat retourneren alleen mogelijk is tot uiterlijk 5 werkdagen vóór betreffend(e) voorstelling/concert.

Het concert/de voorstelling is geannuleerd, wat nu?

Heeft u tickets gekocht via De Oosterpoort & de Stadsschouwburg Groningen en wordt het concert/de voorstelling geannuleerd? U krijgt het bedrag inclusief servicekosten, maar exclusief de transactiekosten (€ 1,- of € 3,- per bestelling voor respectievelijk e-tickets of gewone tickets) teruggestort. Wij doen ons uiterste best u tijdig op de hoogte te stellen van annuleringen, verplaatsingen en andere wijzigingen. Het is daarom belangrijk dat wij uw juiste adres, e-mailadres en telefoonnummer(s) hebben. Voor vragen over tickets die gekocht zijn via Ticketmaster kunt u bellen met 0900-3001255.

Het concert/de voorstelling is verplaatst, wat nu?

Wordt een voorstelling of concert verplaatst, dan blijft uw oude ticket geldig voor de nieuwe datum. U kunt ook uw aankoopbedrag (exclusief transactiekosten) terug krijgen als u op de nieuwe datum verhinderd bent. Wij doen ons uiterste best u tijdig op de hoogte te stellen van annuleringen, verplaatsingen en andere wijzigingen. Het is dus belangrijk dat wij uw juiste adres, e-mailadres en telefoonnummer(s) hebben. Voor vragen over tickets die gekocht zijn via Ticketmaster kunt u bellen met 0900-3001255.

Waarom moet ik mijn gegevens opgeven bij het plaatsen van een bestelling?

Het is belangrijk dat wij uw juiste adres, e-mailadres en telefoonnummer(s) hebben, om u tijdig op de hoogte te stellen van annuleringen, verplaatsingen en andere wijzigingen.

Kan ik met een cadeaukaart betalen?

Wij accepteren alleen de Podium Cadeaukaart. U kunt bij de kassa, maar ook via de website met deze cadeaukaart betalen. Kies hiervoor de betaalmethode ‘betaling met credit card/podium cadeaukaart/iDeal’. Het in te vullen kaartnummer vindt u op de achterzijde van de kaart onder de streepjescode. Helemaal onderaan de kaart bevindt zich een krasveld met daaronder de veiligheidscode. Wanneer uw tegoed op de kaart niet toereikend is, kunt u het resterende bedrag met iDeal of credit card betalen.

Kan ik met de Nationale Kunst & Cultuurkaart betalen?

Het is niet mogelijk om met de Nationale Kunst & Cultuurkaart te betalen. We accepteren alleen de Podium Cadeaukaart.

Wat zijn servicekosten?

Wij rekenen servicekosten voor de afhandeling van de kaartverkoop en service. De getoonde ticket prijs op de website is inclusief servicekosten, het berekende bedrag aan servicekosten wordt apart vermeld.

Wat zijn transactiekosten?

U betaalt per bestelling/transactie een bedrag van € 1,00 voor e-tickets of € 3,00 voor tickets per post aan transactiekosten. Dit zijn de kosten die wij maken voor de verschillende betaalmethodes. De getoonde ticket prijs op de website is exclusief transactiekosten.

Is er nog een kans op tickets bij uitverkochte voorstellingen/concerten?

Tips om misschien toch nog kaarten te bemachtigen: 1) Maak gebruik van de wachtlijst. Ga hiervoor naar betreffend(e) concert/voorstelling en klik op de link ‘wachtlijst’.
2) Doe een oproep op de ruilbeurs. Ga hiervoor naar betreffend(e) concert/voorstelling en klik op de link ‘ruilbeurs’. Let op! De Oosterpoort & de Stadsschouwburg Groningen faciliteert de ruilbeurs, maar is niet verantwoordelijk voor een correcte afhandeling van vraag en aanbod.

De betaling met creditcard lukt niet, wat moet ik doen?

Controleer of u de naam (die op de creditcard staat), het kaartnummer en de vervaldatum van de creditcard correct heeft ingevuld. Lukt het nog niet, neem dan contact op met de kassa (ma t/m vr 12 tot 18 uur op 050-3680368).

Ik ben mijn inloggegevens vergeten, wat moet ik doen?

Wachtwoord vergeten: wanneer u uw wachtwoord bent vergeten dan kunt u deze opnieuw aanmaken door te klikken op de link ‘wachtwoord vergeten’. Als u niet meer weet welk e-mailadres u gebruikt heeft, kunt u dit eerst bij de ‘wachtwoord vergeten’ link testen door het bij meerdere e-mailadressen in te vullen. Lukt het nog niet, neem dan contact op met de kassa (ma t/m vr 12 tot 18 uur op 050-3680368).
E-mailadres vergeten: Neem contact op met de kassa (ma t/m vr 12 tot 18 uur op 050-3680368) om te kijken welk e-mailadres bij De Oosterpoort & de Stadsschouwburg Groningen bekend is.

Waar is en wat zijn de openingstijden van de kassa?

De kassa van De Oosterpoort & de Stadsschouwburg zit in De Oosterpoort aan de Trompsingel 27 en is geopend van maandag tot en met vrijdag van 12 tot 18 uur. Op deze tijden is de kassa ook telefonisch te bereiken. De kassa is verder geopend vanaf een uur voor aanvang van een concert of voorstelling op de betreffende locatie. Op zon- en feestdagen is de kassa gesloten. Feestdagen zijn Nieuwjaarsdag, Tweede Paasdag, Koningsdag, Bevrijdingsdag, Hemelvaart, Tweede Pinksterdag, Eerste en Tweede Kerstdag.

Zijn er tickets met korting voor jongeren?

Jongeren tot en met 29 jaar kunnen voor € 12,50 naar klassieke concerten in De Oosterpoort. Let op: de jongerenprijs geldt niet voor de Gouden rang of 1ste rang. Studenten met een collegekaart die jonger zijn dan 30 jaar en jongeren met een CJP-pas krijgen ook veel extra korting! Bij de voorstellingsinformatie staat de speciale kortingsprijs. Studenten kunnen doorgaans voor € 12,50 naar toneel- en dansvoorstellingen (vanaf 2e rang). Cabaretvoorstellingen en popconcerten kennen geen (CJP-/studenten)korting. Wanneer er een jongerenprijs beschikbaar is, dan staat dit vermeld bij de prijzen. Wanneer tickets met korting aangeschaft zijn, dient betreffende kortingspas/identiteitsbewijs getoond te kunnen worden bij kaartcontrole.

Kan ik last minute tickets met korting kopen?

Voor voorstellingen en concerten worden regelmatig last minute tickets aangeboden voor de helft van de prijs. Het gaat hierbij om tickets voor voorstellingen en concerten in De Oosterpoort of de Stadsschouwburg die in het weekend plaatsvinden. De last minute tickets zijn uitsluitend verkrijgbaar via de website van het Uitburo en bij VVV Groningen aan de Grote Markt.

Kan ik mijn eigen stoel kiezen?

Het is mogelijk zelf een stoel te kiezen wanneer het gaat om geplaceerde plaatsen. Wanneer u via de website kaarten bestelt kunt u ervoor kiezen om zelf een stoel te kiezen of om het systeem zelf de best beschikbare stoelen te laten selecteren. Dit geldt alleen bij geplaceerde voorstellingen en concerten. Wanneer het gaat om vrije plaatsen kunt u pas na binnenkomst in de zaal zelf een plaats naar keuze en beschikbaarheid kiezen.

Waarom kan ik bij een geplaceerde voorstelling soms niet zelf stoelen kiezen?

Wanneer het gaat om een geplaceerd(e) voorstelling/concert en u normaal zelf een plaats zou kunnen kiezen, is dit niet het geval wanneer er grote druk is op het kaartverkoopsysteem (bijvoorbeeld bij de kaartverkoop voor zeer populaire cabaretiers, bands of start kaartverkoop nieuwe seizoen). U krijgt dan de best beschikbare plek door het systeem toegewezen.

Ik heb al tickets gekocht en zag dat deze nu met korting worden aangeboden. Kan ik nog gebruik maken van de korting?

Aangeboden kortingen zijn niet geldig voor reeds gekochte tickets.

Hoe geef ik een adreswijziging door?

Als u een account heeft kunt u zelf uw adresgegevens wijzigen door op uw account in te loggen. U kunt ook bellen met de kassa of een mail sturen met uw naam, oude en nieuwe adresgegevens. De kassa zal uw adreswijziging binnen een aantal werkdagen verwerken.

Hoe kan ik inloggen?

Klik op inloggen bovenin uw scherm. Geef hier uw e-mailadres en wachtwoord in en klik op de knop ‘inloggen’.

Hoe maak ik een account aan?

Klik op registreren bovenin uw scherm. Er wordt nu gevraagd om 2 keer uw e-mailadres in te vullen en aan te geven of u nieuwsbrieven wilt ontvangen. Na het klikken op ‘account aanmaken’ wordt aan de hand van uw e-mailadres gecontroleerd of u al bij ons bekend bent. Wanneer dit het geval is kunt u met hetzelfde e-maildres inloggen op uw account.
Wanneer uw e-mailadres niet wordt herkend, dan wordt gevraagd een account aan te maken door een formulier in te vullen. Zodra u dit heeft ingevuld en klikt op de knop ‘registreren’ krijgt u een bevestiging via e-mail. Door op de link in deze e-mail te klikken gaat u naar de pagina waar u een wachtwoord kunt aanmaken. Om kaarten te kopen heeft u geen account nodig, maar is wel verstandig in verband met annuleringen, ziekte etc..

Wat gebeurt er als de betaling van mijn bestelling mislukt?

Als uw betaling niet lukt, dan vervalt uw bestelling na een half uur en worden de tickets weer vrijgegeven.

Hoe weet ik dat mijn bestelling gelukt is?

Na betaling ontvangt u een e-mail ter bevestigings met daarin een link naar uw tickets. Als u inlogt op uw account vindt u op uw persoonlijke pagina een overzicht van de door u bestelde tickets.

Kan ik de inhoud van mijn winkelmandje wijzigen of verwijderen?

Tijdens het bestelproces kunt u tot en met het winkelmandje nog wijzigingen doorvoeren of (een deel van) uw bestelling annuleren.

Wanneer krijg ik mijn e-tickets?

Vrij snel na betaling ontvangt u via e-mail een bevestiging met daarin een link naar uw tickets. Soms is er een kleine vertraging totdat de mail met uw e-tickets binnenkomt. De e-tickets zijn dan al wel op uw persoonlijke pagina te zien. Wanneer u de tickets wel op uw persoonlijke pagina ziet, maar u geen bevestigingsmail ziet, zou deze ook nog in de spam mailbox kunnen zitten.

Wat moet ik doen als ik geen e-mail met bevestiging van mijn bestelling en e-tickets heb ontvangen?

Het volgende zou het geval kunnen zijn:
– Het e-mailadres dat u heeft ingetypt was niet correct of het e-mailadres dat u heeft opgegeven is anders dan het adres waarop u verwacht dat de bevestigingsmail binnenkomt.
– De bevestigingsmail kan in uw spam box (ongewenste mail) terecht zijn gekomen of uw mailserver houdt het bericht tegen omdat het ongewenste mail lijkt.
– Er kan een vertraging zijn in de ontvangende mailserver

Als u geen e-mail ter bevestiging heeft ontvangen, maar u heeft wel een bevestiging op uw scherm gezien, dan kunt u er vanuit gaan dat de bestelling gelukt is. Wanneer u een account heeft aangemaakt, dan kunt je dit controleren door in te loggen op je account en te kijken bij ‘mijn kaarten’.  Heeft u geen account, dan kunt u ons een e-mail sturen met uw naam en postcode en laten we het zo spoedig mogelijk weten.

De link in de e-mail ter bevestiging van mijn account werkt niet, hoe kan kan ik mijn account toch activeren?

Soms wordt de e-mail in ‘tekst’ ontvangen en werkt de link pas als u de instellingen wijzigt naar ‘html’. Als dit niet werkt, kunt u op de inlogpagina op de link ‘wachtwoord vergeten’ klikken. U ontvangt dan een nieuwe e-mail en kunt het nogmaals proberen.

Wat moet ik doen bij de melding dat mijn e-mailadres niet bekend is?

Krijgt u de melding ‘e-mailadres is niet bekend’? Mogelijk staat uw account op een ander e-mailadres geregistreerd of is er sprake van een typefout. Probeer het nogmaals of probeer met eventuele andere e-mailadressen in te loggen. Lukt het niet dan kunt u het beste contact opnemen met de kassa (ma t/m vr 12-18 uur op 050-3680368).

Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord vergeten ben?

Wanneer u de melding ‘uw wachtwoord is niet correct’ krijgt dan kunt u op de inlogpagina op ‘wachtwoord vergeten’ klikken en een nieuw wachtwoord aanmaken.”

Hoe bestel ik een ticket voor een rolstoel- en rollatorgebruiker?

Het kopen van tickets voor personen in een rolstoel kan uitsluitend via de kassa (ma t/m vr 12-18 uur op 050-3680368).

Wat zijn de voordelen van het hebben van een account?

Het hebben van een account heeft vele voordelen. Zo vindt u op uw persoonlijke pagina (een overzicht van) uw gekochte e-tickets. Met een account kunt u gebruik maken van de ruilbeurs en kunt u zich aanmelden voor de wachtlijst in geval van uitverkochte voorstellingen en concerten. Daarnaast beheert u uw eigen gegevens, kunt u uw nieuwsbrief voorkeuren aangeven en kunt u een voorstelling/concert als favoriet bewaren.

Welke betaalmogelijkheden zijn er?

Internetbestellingen kunt u betalen via IDeal,  creditcard en Podiumcadeaukaart. Aan de kassa kunt u pinnen en contant betalen, ook kunt u daar met de aangegeven cadeaukaarten en tegoedbonnen betalen. Tijdens uw bezoek kunt u pinnen en contant betalen. Bij festivals wordt soms gebruik gemaakt van munten.

Wat is de disclaimer van De Oosterpoort & de Stadsschouwburg?

Voor elke e-mail vanuit De Oosterpoort & de Stadsschouwburg gestuurd, geldt de volgende disclaimer: De informatie in dit e-mailbericht is vertrouwelijk en uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Wanneer u dit bericht per abuis ontvangt, verzoeken wij u contact op te nemen met de afzender per kerende e-mail. Verder verzoeken wij u in dat geval dit e-mailbericht te vernietigen en de inhoud ervan aan niemand openbaar te maken. Wij aanvaarden geen aansprakelijkheid voor onjuiste, onvolledige dan wel ontijdige overbrenging van de inhoud van een verzonden e-mailbericht, noch voor daarbij overgebrachte virussen.

Kan ik een zaal huren in De Oosterpoort of de Stadsschouwburg?

Het is mogelijk om ruimtes in De Oosterpoort en de Stadsschouwburg Groningen te huren voor vergaderingen, congressen, bedrijfsfeesten en andere evenementen. Neem contact op met ons voor de mogelijkheden.

Kan ik trouwen in De Oosterpoort of de Stadsschouwburg?

Trouwen of het vastleggen van een geregistreerd partnerschap kan in de Stadsschouwburg. Het is hiermee een van de 9 bijzondere locaties in de stad Groningen waar dit kan. Meer weten over de mogelijkheden.

Waar zit ik in de zaal, is er een zaalplattegrond?

Als er een stoelnummer op uw ticket staat, kunt u op de zaalplattegrond zien waar u zit. Bekijk de zaalplattegrond van de Grote Zaal van De Oosterpoort en de Stadsschouwburg Groningen. Als er ‘vrije plaats’ op uw ticket staat, heeft u geen vaste plaats en mag u bij binnenkomst zelf een plaats zoeken in de zaal.

Ik wil de nieuwsbrief ontvangen, wat moet ik doen?

Ga naar de aanmeldpagina en vink aan welke nieuwsbrieven u wenst te ontvangen. Hier kunt u zich ook aanmelden voor het ontvangen van de seizoenbrochure.

Is er cameratoezicht in de gebouwen?

Op onze locaties wordt i.v.m. toezicht gebruik gemaakt van (video)camera’s. Met uw bezoek aan De Oosterpoort of de Stadsschouwburg stemt u ermee in dat er opnamen worden gemaakt. In geval van ongeregeldheden of ongevallen kunnen deze opnamen aan derden worden getoond.

Is uw vraag niet beantwoord?
We helpen u graag verder. Mail uw vraag of bel ons op 050-3680368: ma t/m vr van 12-18 uur.
Heeft u een vraag aan de kassa over de kaartverkoop of uw bestelling? Stel deze dan rechtstreeks aan de kassa.